Eldre versjon av nettleseren!
For å få en bedre opplevelse må du oppdatere nettleseren din. Se etter den nyeste versjonen: Chrome Firefox Opera Safari (only Mac)
Alle produkter hos nordiskavinduer.no er omfattet av reklamasjonsreglene i forbrukerkjøpsloven.
For å reklamere, vennligst reklamere på et produkt via Mine sider (gå inn på bestillingen din og klikk på «Reklamasjon» eller her https://www.nordiskavinduer.no/opprette-reklamasjon
Reklamasjon bør skje hurtigst mulig og uten opphold men må senest skje 2 år etter at du som kunde fikk varen i din fysiske besittelse. Dersom varen eller deler av denne ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen 5 år. Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
For at det skal foreligge en mangel, må feilen kunne føres tilbake til kjøpstidspunktet. Dette betyr at feilen ikke må skyldes for eksempel alminnelig slitasje eller feilbruk. Etter 6 måneder må kunden bevise at feilen skyldes en mangel ved varen, og ikke ytre påvirkning.
Om du som kunde oppdager kvalitetsfeil på leverte varer ber vi deg kontakte kundeservice så vi kan rette til feilen. Vi ber deg også om å ta bilde av skaden.
Skulle du få levert feil varer er det viktig at disse ikke monteres eller tas i bruk.
Montering / produkter tatt i bruk anses som godkjent. Dette gjelder ikke ved omstendigheter som gjør at det først ved montering er mulig å se at det er feil vare som er levert.
Ved en innmeldt reklamasjon/garantisak hvor ingen feil kan konstateres vil du debiteres for de kostnader som eventuelt har oppstått. Dette gjelder spesielt i de tilfeller hvor du selv har forårsaket skaden som f.eks. ved feilmontering eller feilhåndtering.
Har du fått avslag på din reklamasjon og er uenig i dette anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukertilsynet på telefon: 23 400 600 eller e-post: post@forbrukertilsynet.no
Reklamasjonsrett for varemerke Nordiska Vinduer
Under tiden for lovlig reklamasjonsrett kommer Nordiska Vinduer via sin egen serviceorganisasjon eller via godkjent servicepartner, etter egen bedømming, enten å reparere det defekte produktet eller erstatte det med et tilsvarende sammenlignbart produkt. I disse tilfeller betaler Nordiska Vinduer for reparasjoner, reservedeler, arbeid og eventuelle personalreiser, forutsatt at produktet lar seg reparere uten ekstra utlegg for Nordiska Vinduer. Etter utgangen av den lovlige reklamasjonsretten erstattes reservedel/produkt uten kostnad. Eventuelle øvrige kostnader erstattes ikke, som for eksempel arbeidskostnader for utskifting/reparasjon, erstatning for øvrige kostnader, inntektstap eller annet tap i forbindelse med hendelsen.
Reparasjoner som ikke på forhånd er godkjent av Nordiska Vinduer eller Nordiska Vinduers servicepartner erstattes ikke. Utskiftede deler er Nordiska Vinduers eiendom. Hvis varen ikke lenger selges av Nordiska Vinduer, tilbyr Nordiska Vinduer et hensiktsmessig erstatningsprodukt. Det er Nordiska Vinduer som avgjør hva som er hensiktsmessig erstatningsprodukt. Hvis det viser seg ved undersøkelsen at det ikke handler om en garantisak, kan kunden bli belastet eventuelle undersøklesekostnader.
Reklamasjonsretten gjelder fra produktets opprinnelige kjøpsdato. Kvittering må framlegges for at reklamasjonen skal gjelde. Reklamasjonsretten gjelder produktet. Saken skal meldes innen rimelig tid (maks 2 md) etter at feilen ble oppdaget.
Reklamasjonsretten gjelder ikke produkter som har blitt lagret feil eller er feilaktig montert, brukt på uforsvarlig eller feilaktig vis, endret eller rengjort med feilaktig rengjøringsmetode eller feilaktig rengjøringsmiddel. Reklamasjonsretten omfatter ikke normal slitasje, riper, merker eller skader som har oppstått etter ytre påvirkninger og uhell. Reklamasjonsretten gjelder ikke følgeskader som har oppstått på grunn av feil på leverte produkt.
Vi følger retningslinjene til Glass og Fasadeforeningen ved håndtering av reklamasjoner.
Monterings- og Vedlikeholdsanvisninger
Du må ha fulgt produktes monterings- og vedlikeholdsanvisninger samt gjeldende regler for å kunne benytte reklamasjonsretten. Monterings- og vedlikeholdsanvisninger finner du på produktforpakningene og på vår hjemmesider www.nordiskavinduer.no. Monteringen må være fagmessig utført.
Generelle reklamasjonsregler nordiskavinduer.no
Hvis kjøperen påpeker at kvaliteten på leverte varer på noen måte er feil, forbeholder nordiskavinduer.no seg retten til først å bytte til annet produkt, evt. i andre hand kreditere kjøperen med tilsvarende fakturabeløp, under forutsetning om at reklamasjonsvaren returneres til selgeren. Ved reklamasjon på skadet vare, står nordiskavinduer.no for eventuelle returfrakter. Bestill ikke håndverkere før du har kontrollert at riktig vare er levert og at ingen skader har oppstått ved leveringen.
Andre ønsker om erstatning enn på produktet behandles ikke. Reklamasjon på skjulte feil og mangler skal gjøres av kjøperen før montering av produktet og innen rimelig tid etter mottak av varen. Kjøperen har ingen rett til å reklamere på synlige skader på allerede monterte produkter. Ved synlige eller skjulte skader trenger vi, hvis muligheter finnes, fotodokumentasjon på skaden. Spørsmål vedrørende reklamasjoner meldes til Nordiska Vinduer.
Skulle noen av de leverte varene være feilaktig ber vi deg kontakte vår kundeservice så raskt som mulig, slik at vi kan behandle saken. Feilleverte varer må ikke monteres, da dette ansees som at kjøperen har akseptert leveringen.
For spørsmål, vennligst kontakt vår kundeservice, 23 96 33 34 eller kundeservice@nordiskavinduer.no.