Eldre versjon av nettleseren!

For å få en bedre opplevelse må du oppdatere nettleseren din. Se etter den nyeste versjonen: Chrome Firefox Opera Safari (only Mac)

Selskap Privat
Til
Populære søk
Kundeservice
Kundeservice
0
Handlekurv
Legg i handlekurven

Per produkt

Per totalt
Totalt beløp:
Inkludert merverdiavgift
  0
Gå til kassen

 

Kjøpsbetingelser

 

Handle

 

Kjøp

For å gjennomføre et kjøp på nordiskavinduer.no skal følgende gjennomføres:

  1. Velg varer – Varer velges i nettbutikken og legges i handlekurven.
  2. Når du har valgt varer, går du til knappen ”til kassen” for å gå videre til betaling.
  3. Kassen – Registrere dine personlige opplysninger. Det mobilnummeret du oppgir vil bli brukt ved utsending av varene. Les og aksepter våre kjøpsvilkår og bekreft ordren. Du aksepterer samtidig at du har mottatt informasjon vedrørende restordre og utsolgte varer.
  4. Legg inn din kredittkortinformasjon og betalingen registreres.
  5. Du får regelmessig e-post for å ha muligheter til å følge din bestilling.

Når du har registrert din bestilling har du en avtale om kjøp mellom deg og nordiskavinduer.no. En bekreftelse sendes ut til den e-postadressen som du registrerte ved bestillingen.

Hvis feilaktigheter om pris og leveringstider, eller andre omstendigheter skulle inntreffe, så forbeholder nordiskavinduer.no seg til å endre dette i etterhånd. I slike tilfeller kontakter vi deg og informerer om dette.
Du har da full rett til enten å endre eller annullere bestillingen. Nordiskavinduer.no forbeholder seg retten til å kunne nekte en bestilling.

Nordiskavinduer.no inngår kun avtaler med myndige personer.

Vi reserverer oss for utsolgtsituasjoner og kan komme til å annullere din bestilling hvis varene ikke finnes på lager. På nordiskavinduer.no selges kun utgående sortiment fra Nordiska Vinduer.

Priser
Prisene som angis er alltid inklusive moms. Vi reserverer oss for eventuelle trykk- og skrivefeil. Ved prisjustering på lagt bestilling så informeres du alltid om dette og du er da i din fulle rett til å endre eller annullere din bestilling.

Falske bestillinger
Falske bestillinger eller andre bedrageriforsøk vil bli politianmeldt.

Betale

Nordiskavinduer.no tilbyr sikre betalinger og bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Klarna tar en kredittsjekk første gang du som kunde handler hos dem, noe du blir informert om. En kredittopplysning tas aldri direkte i Klarna Checkout, men avhenger av hvilket betalingsalternativ du som kunde har valgt. Klarna behandler personopplysningene dine for å oppfylle sine forpliktelser i henhold til avtalen og for de andre formålene som er beskrevet i personverninformasjonen. Du finner mer informasjon på klarna.no

Ved å klikke på "Fullfør kjøp" godtar du Klarnas vilkår og våre kjøpsbetingelser. Betalingsalternativene nedenfor er tilgjengelige ved kjøp på nordiskavinduer.no

1. Faktura

Betaling mot Klarna faktura med 14 dagers betalingstid. Ingen fakturagebyr legges til. Klarna sender deg en betalingsinstruksjon der du skal betale direkte til Klarna. Klarna tar en kredittsjekk første gang du som kunde handler hos dem, noe du som kunde blir informert om. En kopi sendes til deg som forbruker. For å betale med faktura må bestillingen sendes til din folkeregistrerte adresse, og du må oppgi korrekte og fullstendige personopplysninger.

Ved forsinket betaling tilkommer et purregebyr på 35 NOK og forsinkelsesrenter. Ved manglende betaling sendes saken videre til inkasso, der ytterligere inkassokostnader kan påløpe. For kontaktinformasjon og mer informasjon om Klarna på klarna.no


2. Delbetaling

For fleksibel betaling kan du velge å delbetale fakturaen din via Klarna. Delbetal fra 1/24 av bestillingsbeløpet, men minst 95 NOK per måned. Fullstendige vilkår og betingelser finner du hos Klarna.

3. Klarna Direkt/Kortbetaling

Med Klarna Direkt kan du enkelt betale direkte i kassen. Betalingen kan gjøres med sikker kortbetaling med VISA og Mastercard/Eurocard, via direkte bankoverføring eller via en tilknyttet bankkonto. Det er viktig å vite at vi tilbyr 3D Secure/SecureCode som er en sikrere løsning for de som betaler med kort. Pengene trekkes 1-2 bankdager etter at varene er sendt. Kortbetalinger som håndteres av Klarna er PCI-DSS-sertifisert. Fullstendige vilkår og betingelser finner du hos Klarna.

Tilbakebetaling

Klarna direkte:

Vi trekker ikke beløpet direkte fra kortet, men reserverer bare bestillingsbeløpet når du velger Klarna direkte betaling eller betaling fra bankkonto. Dette betyr at vi enkelt kan frigjøre reservasjonen og tilbakebetale hvis du angrer på kjøpet - det kan noen ganger ta noen dager før dette vises på kortutskriften din.

Kortbetaling:

Beløpet trekkes direkte fra kortet på bestillingstidspunktet. Dette betyr at vi refunderer deg umiddelbart hvis du kansellerer kjøpet - det kan noen ganger ta noen dager før dette vises på kortutskriften.

Ved kreditering av hele eller deler av en bestilling som opprinnelig ble betalt med Visa/Mastercard, vil kreditten normalt bli tilbakeført til samme kortnummer og ikke som en direkte utbetaling til bankkontoen. Hvis du har betalt med faktura eller direkte betaling, overfører vi pengene til din bankkonto.

Nodiska Vinduer refunderer innen 14 dager etter at vi har mottatt melding om at forbrukeren har hevet kjøpet. Forbrukeren kan imidlertid måtte vente til produktet er tilbake på lager eller det kan fremvises kvittering på at produktet er returnert. Tilbakebetaling skjer via den betalingsmåten som ble valgt ved kjøpet.

Kampanje

Rabattkoder gjelder ordinære priser og kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter eller lignende.

 

Levering

Frakt

Etter at bestillingen er gjort mottar du, i løpet av noen dager, en leveringsbekreftelse som angir når varene beregnes å leveres fra vår leverandør. Det leveringstidspunktet som angis er en foreløpig dato. Du som kunde vil få en varsling fra transportselskapet før levering og du får da nærmere informasjon om leveringsdag og tid.

Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse. Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes. Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer. Meld skaden til vår kundeservice på e-post kundeservice@nordiskavinduer.no.

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

Kostnaden for frakt eller hjemlevering finnes spesifisert på din ordrebekreftelse. Noen unntak der fraktkostnaden opplyses i etterkant finnes, se avsnitt nedenfor vedrørende "Levering til øyer" og "Vanskelig håndterbare produkter".

Levering til øyer

Ved levering til øyer uten broforbindelse må det gjøres spesielle avtaler vedrørende pris, leveringstid og leveringsmåte. Vi leverer eventuelt til nærmeste kaiplass med adresse på fastlandet der kunden selv må ta imot varene og ta seg av den videre transporten.

Vanskelig håndterbare produkter

Noen produkter krever ekstern hjelp til lossing. Nordiskavinduer.no reserverer seg retten til ved disse tilfellene å debitere kunden de ekstra kostnadene som oppstår ved lossing. Dette faktureres i etterskudd. Det er viktig at du som kunde planlegger mottakelsen av varene i forkant. Ved spørsmål angående fraktkostnad, vennligst kontakt kundeservice på 23 96 33 34 eller på e-post: kundeservice@nordiskavinduer.no

Endring av leveringsadresse

Når varen har forlatt lagret går det ikke å endre leveringsadressen. Det er derfor viktig at du før ordren plasseres og godkjennes, sørger for at leveringsadressen er helt korrekt.

Våre leveringsalternativer

Hjemlevering

Produktene leveres normalt på dagtid mellom 08:00-16:00. For alle hjemleveringer gjelder transport frem til tomtegrensen på kjørbar vei for stor lastebil om ikke annet er angitt. Om du bor i leilighet leveres varene til porten (krever kjørbar vei). Du blir kontaktet før levering på det telefonnummer du oppga ved bestilling. Transportselskapet angir vanligvis et leveringstidspunkt på ca. 3-4 timer på for- eller ettermiddagen og de krever at en mottaker kvitterer for leveringen. Vi kan dessverre ikke påvirke transportørens tider og leveringsdager. I enkelte mindre områder kan det forekomme att transportøren bare har hjemlevering enkelte dager i uken. På produkter som nektes mottatt påløper det ett gebyr på kr 500,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returtransport kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

Levering til utleveringssted

Produktene leveres til et utleveringssted i nærheten av din valgte leveringsadresse. Du får en melding når varen er fremme sammen med et identifikasjonsnummer. Du kan så hente ut ditt produkt når det passer deg, men varen må vanligvis hentes innen 10 dager. Nærmere informasjon får du i forbindelse med leveringen. Varen kan kun hentes ut av personen som står som mottaker. Det er legitimasjonskontroll ved uthenting av varen. På produkter som ikke hentes påløper det ett gebyr på kr 250,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returtransport kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

Utenfor Norge

nordiskavinduer.no leverer kun produkter til fastlands-Norge. For levering til øvrige nordiske land, besøk våre lokale sider: Sverige: www.nordiskafonster.se

Leveringstid

En leveringsbeskjed sendes til din epostadresse innen 2 dager etter du har lagt inn din bestilling. På leveringsbeskjeden angir vi når varene beregnes å sendes fra vår leverandør. Om du, mot formodning, ikke har fått en leveringsbeskjed innen denne tid ber vi deg kontakte vår kundeservice på 23 96 33 34 eller kundeservice@nordiskavinduer.no.

OBS! En ikke lagerført vare hvor produksjonen er påbegynt kan ikke endre status og kan dermed ikke avbestilles.

Leveringsforsinkelser

Ved forsinkelser informeres du om mulig alltid om dette. Anledninger til forsinkelser kan være: produktet har nylig gått tomt på lager, produktet er nylig utgått, vær og vind, problemer i produksjonen eller lignende som er utenfor vår kontroll. Dersom varen ikke er sendt fra leverandør har du som kunde rett til å, uten kostnad, heve kjøpet. OBS! Dette gjelder ikke produkter som ikke er lagerførte og som produseres på kundens bestilling.

nordiskavinduer.no kompenserer ikke for leveringsforsinkelser. Vi anbefaler at du ikke bestiller håndverkere før du har kontrollert at du har mottatt alle bestilte produkter og at ingen skader har oppstått under leveringen.

Transportskader

Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse. Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

Meld skaden til vår kundeservice på e-post kundeservice@nordiskavinduer.no.

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

Ikke mottatt varelevering

Om du ikke er treffbar ved lossing av din bestilling debiteres du for transport kostnadene og eventuelle lagerkostnader som påløper ved retur. Dette gjelder også pakker som leveres til utleveringssted og som ikke blir hentet.
OBS! Ikke mottatt / ikke hentet / nektet mottatt ordre er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

Angrerett & Reklamasjonsvilkår

Angrerett

Angreretten gjelder kun for privatpersoner. I følge angrerettloven har kunden rett til å angre på sitt kjøp, uten å måtte angi en grunn, innen 14 dager etter mottagelse av ordre og delvis utfylt angrerettskjema. Skal angreretten benyttes så gjelder denne på ordren i sin helhet. Om angreretten benyttes står kunden selv for returfrakten. Returen må sendes senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed. OBS! Ikke mottatt / ikke hentet / nektet mottatt ordre er ikke å regne som bruk av angreretten.

Angrerettloven inneholder restriksjoner når det kommer til tilvirkningskjøp. Etter lovens § 11 annet ledd løper her fristen fra de påkrevde opplysninger er mottatt. I tråd med lovens § 16 kan det avtales at produksjon påbegynnes før angreretten går ut, men skulle kunde da velge å benytte seg av angreretten må kunden selv betale alle påløpte kostnader så langt.

Er du usikker på hvilke produkter som ikke omfattes av den generelle angreretten ber vi deg kontakte oss på kundeservice@nordiskavinduer.no eller ring oss på 23 96 33 34

Når kunden handler på bygghjemme.no godtar man de generelle kjøpsbetingelsene ved bestilling og det godkjennes da at produksjon av denne typen varer påbegynnes.

Returkostnader

Ved bruk av angreretten gjelder følgende:

Returner ordren innen 30 dager etter mottak av ordren. Hvis du ønsker å returnere en vare du har kjøpt hos oss, kan du kontakte kundeservice via telefon 23 96 33 34 eller kundeservice@nordiskavinduer.no for å rapportere retur. Du vil motta en returfraktsedel innen 14 dager.

For pakker som leveres til utleveringssted samt hjemlevering, og som ikke hentes eller mottas, debiteres en returkostnad på 250 kroner. Ved uavhentet retur med en verdi mindre enn 250 kroner, vil ingen refusjon bli gitt.

Produktet må være i uendret tilstand, dvs. ubrukt, ikke ødelagt eller skadet. Returner varen i den originale produktboksen eller emballasjen. Varen må være komplett, noe som betyr at ødelagt emballasje eller deler av varen ikke vil bli akseptert som retur.
Ingen pakker vil bli innløst mot postoppkrav. Nordiska Vinduer belaster kunden de ekstra kostnadene som påløper ved ufullstendig retur, eller ikke aksepterer returen. Lagre alltid leveringsnotatet og en kopi av returordren for sporing til returen er fullført.

Når får jeg pengene tilbake?

Tilbakebetalning fra selger skal uansett skje innen 14 dager fra han fikk varen i retur eller mottok hentelapp på varen.

 

Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven

Alle produkter hos nordiskavinduer.no er omfattet av reklamasjonsreglene i forbrukerkjøpsloven. 

For å reklamere, vennligst reklamere på et produkt via Mine sider (gå inn på bestillingen din og klikk på «Reklamasjon» eller her https://www.nordiskavinduer.no/opprette-reklamasjon

Reklamasjon bør skje hurtigst mulig og uten opphold men må senest skje 2 år etter at du som kunde fikk varen i din fysiske besittelse. Dersom varen eller deler av denne ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen 5 år. 
Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

For at det skal foreligge en mangel, må feilen kunne føres tilbake til kjøpstidspunktet. Dette betyr at feilen ikke må skyldes for eksempel alminnelig slitasje eller feilbruk. Etter 6 måneder må kunden bevise at feilen skyldes en mangel ved varen, og ikke ytre påvirkning.

Om du som kunde oppdager kvalitetsfeil på leverte varer ber vi deg kontakte kundeservice så vi kan rette til feilen. Vi ber deg også om å ta bilde av skaden. 
Skulle du få levert feil varer er det viktig at disse ikke monteres eller tas i bruk.

Montering / produkter tatt i bruk anses som godkjent. Dette gjelder ikke ved omstendigheter som gjør at det først ved montering er mulig å se at det er feil vare som er levert. 

Ved en innmeldt reklamasjon/garantisak hvor ingen feil kan konstateres vil du debiteres for de kostnader som eventuelt har oppstått. Dette gjelder spesielt i de tilfeller hvor du selv har forårsaket skaden som f.eks. ved feilmontering eller feilhåndtering.

Har du fått avslag på din reklamasjon og er uenig i dette anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukertilsynet på telefon: 23 400 600 eller e-post: post@forbrukertilsynet.no

Reklamasjonsrett for varemerke Nordiska Vinduer

Under tiden for lovlig reklamasjonsrett kommer Nordiska Vinduer via sin egen serviceorganisasjon eller via godkjent servicepartner, etter egen bedømming, enten å reparere det defekte produktet eller erstatte det med et tilsvarende sammenlignbart produkt. I disse tilfeller betaler Nordiska Vinduer for reparasjoner, reservedeler, arbeid og eventuelle personalreiser, forutsatt at produktet lar seg reparere uten ekstra utlegg for Nordiska Vinduer. Etter utgangen av den lovlige reklamasjonsretten erstattes reservedel/produkt uten kostnad. Eventuelle øvrige kostnader erstattes ikke, som for eksempel arbeidskostnader for utskifting/reparasjon, erstatning for øvrige kostnader, inntektstap eller annet tap i forbindelse med hendelsen.

Reparasjoner som ikke på forhånd er godkjent av Nordiska Vinduer eller Nordiska Vinduers servicepartner erstattes ikke. Utskiftede deler er Nordiska Vinduers eiendom. Hvis varen ikke lenger selges av Nordiska Vinduer, tilbyr Nordiska Vinduer et hensiktsmessig erstatningsprodukt. Det er Nordiska Vinduer som avgjør hva som er hensiktsmessig erstatningsprodukt. Hvis det viser seg ved undersøkelsen at det ikke handler om en garantisak, kan kunden bli belastet eventuelle undersøklesekostnader.

Reklamasjonsretten gjelder fra produktets opprinnelige kjøpsdato. Kvittering må framlegges for at reklamasjonen skal gjelde. Reklamasjonsretten gjelder produktet. Saken skal meldes innen rimelig tid (maks 2 md) etter at feilen ble oppdaget.

Reklamasjonsretten gjelder ikke produkter som har blitt lagret feil eller er feilaktig montert, brukt på uforsvarlig eller feilaktig vis, endret eller rengjort med feilaktig rengjøringsmetode eller feilaktig rengjøringsmiddel. Reklamasjonsretten omfatter ikke normal slitasje, riper, merker eller skader som har oppstått etter ytre påvirkninger og uhell. Reklamasjonsretten gjelder ikke følgeskader som har oppstått på grunn av feil på leverte produkt.

Monterings- og Vedlikeholdsanvisninger

Du må ha fulgt produktes monterings- og vedlikeholdsanvisninger samt gjeldende regler for å kunne benytte reklamasjonsretten. Monterings- og vedlikeholdsanvisninger finner du på produktforpakningene og på vår hjemmesider www.nordiskavinduer.no. Monteringen må være fagmessig utført.

Generelle reklamasjonsregler nordiskavinduer.no

Hvis kjøperen påpeker at kvaliteten på leverte varer på noen måte er feil, forbeholder nordiskavinduer.no seg retten til først å bytte til annet produkt, evt. i andre hand kreditere kjøperen med tilsvarende fakturabeløp, under forutsetning om at reklamasjonsvaren returneres til selgeren. Ved reklamasjon på skadet vare, står nordiskavinduer.no for eventuelle returfrakter. Bestill ikke håndverkere før du har kontrollert at riktig vare er levert og at ingen skader har oppstått ved leveringen.

Andre ønsker om erstatning enn på produktet behandles ikke. Reklamasjon på skjulte feil og mangler skal gjøres av kjøperen før montering av produktet og innen rimelig tid etter mottak av varen. Kjøperen har ingen rett til å reklamere på synlige skader på allerede monterte produkter. Ved synlige eller skjulte skader trenger vi, hvis muligheter finnes, fotodokumentasjon på skaden. Spørsmål vedrørende reklamasjoner meldes til Nordiska Vinduer.

Skulle noen av de leverte varene være feilaktig ber vi deg kontakte vår kundeservice så raskt som mulig, slik at vi kan behandle saken. Feilleverte varer må ikke monteres, da dette ansees som at kjøperen har akseptert leveringen.

Force Majeure

Nordiska Vinduer anser seg å være fritatt for ansvar for mislighold hvis årsaken til misligholdet er årsaket av omstendigheter som er beskrevet nedenfor. Dette gjelder også om omstendighetene forhindrer, forvansker eller forsinker fullføringen.

Befriende omstendigheter er blant annet tiltak eller mislighold fra myndighetene, ny eller endret lovgivning, konflikter på arbeidsmarkedet, blokkader, brann, oversvømmelse, sabotasje eller ulykker av større omfang. I force majeure inngår myndighetsbestemmelser som påvirker markedet og produktene negativt, for eksempel bestemmelser om advarseltekst, salgsforbud med mer, eller unormal nedgang i markedet.

Tvist

Forbruker

Ved eventuelle tvister skal disse avgjøres av Forbrukerrådet. Nordiska Vinduer følger avgjørelsene som forbrukerrådet tar.

Sikkerhet, ansvarsfranskrifelse og taushetsplikt

I forbindelse med registrering og bestilling oppgir du dine personlige opplysninger som navn, adresse, e-post, telefonnummer og personnummer. Dette betyr at du godkjenner at vi lagrer og bruker informasjonen i vår virksomhet for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg.

Personopplysninger

Vi er forpliktet til å beskytte ditt privatliv gjennom sikker håndtering av dine personlige opplysninger og følger GDPR (General Data Protection Regulation) som gjelder i alle EU-land og regulerer hvordan personopplysninger får benyttes. Med GDPR strammes kravene til hvordan vi som firma håndterer personopplysninger. Derfor oppdaterer vi vår Databeskyttelsespolicy som tydelig beskriver hvordan vi håndterer, beskytter og bruker dine personopplysninger på en trygg og sikker måte. 

Cookies

På nordiskavinduer.no bruker vi cookies. Dine personlige opplysninger lagres ikke i cookies. Aksepterer man ikke cookies i sin nettleser, så kommer mye av funksjonaliteten på sidene ikke til å fungere. Dette fordi nettstedet tror det er en ny bruker på hver nye side du søker på.

Hvis du ikke vil godta cookies, kan nettleseren din stilles inn slik at du automatisk nekter lagring av cookies eller får melding hver gang nettstedet ønsker å lagre cookies. Via nettleseren kan også tidligere lagrede cookies slettes. Se nettleserens hjelpesider for mer informasjon.

Kort om Cookies

En cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ønsker å lagre på din PC. Cookies benyttes på mange nettsteder fo rå gi brukeren tilgang til forskjellige funksjoner. Informasjonen i en cookie mulig å bruke for å følge en brukeres besøkssteder på nettet. I henhold til ”lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003”, skal alle som besøker et nettsted med cookies få informasjon om:
* at nettsiden inneholder cookies
* hva disse benyttes til
* hvordan de kan unngås
Vi benytter oss av sessions cookies for rent teknisk ha oversikt over hva brukeren gjør på nettsiden, innlogging, lagt varer i handlekurven o.s.v. Kort beskrevet fungerer det slik: All informasjon som skal lagres ved åpning av forskjellige sider må knyttes til en bestemt bruker. Dette gjøres ved at en unik nøkkel lagres i brukerens nettleser. Når brukeren laster opp en ny side, sendes nøkkelen med for å kunne avgjøre om brukeren er innlogget og om det er lagt varer i handlekurven med mer.

Besøksstatistikk

Nordiskavinduer.no benytter besøksstatistikk. Statistikken brukes for å gi oss innblikk i hvor mange brukere som besøker siden.

Copyright

Copyright © Nordiska Vinduer Alt material på vår hjemmeside (www.nordiskavinduer.no) er copyrightbeskyttet av Nordiska Vinduer. Dette betyr at alle tekster, bilder, layout og illustrasjoner er copyrightbeskyttet. For å benytte materiale fra vår hjemmeside kreves det skriftelig tillatelse fra Nordiska Vinduer. For å søke om tillatelse til å benytte beskyttet materiale, kontakt kundeservice@nordiskavinduer.no. Alle varemerker og bilder som som nevnes eller vises på våre nettsider er copyrightbeskyttet og/eller varemerkebeskyttet til respektive eiere.

PRODUKTER ER LAGT TIL I HANDLEKURVEN DIN