Eldre versjon av nettleseren!

For å få en bedre opplevelse må du oppdatere nettleseren din. Se etter den nyeste versjonen: Chrome Firefox Opera Safari (only Mac)

Selskap Privat
Til
Populære søk
Kundeservice
Kundeservice
0
Handlekurv
Legg i handlekurven

Per produkt

Per totalt
Totalt beløp:
Inkludert merverdiavgift
  0
Gå til kassen

Handle og betale

Handle

 

Kjøp

For å gjennomføre et kjøp på nordiskavinduer.no skal følgende gjennomføres:

  1. Velg varer – Varer velges i nettbutikken og legges i handlekurven.
  2. Når du har valgt varer, går du til knappen ”til kassen” for å gå videre til betaling.
  3. Kassen – Registrere dine personlige opplysninger. Det mobilnummeret du oppgir vil bli brukt ved utsending av varene. Les og aksepter våre kjøpsvilkår og bekreft ordren. Du aksepterer samtidig at du har mottatt informasjon vedrørende restordre og utsolgte varer.
  4. Legg inn din kredittkortinformasjon og betalingen registreres.
  5. Du får regelmessig e-post for å ha muligheter til å følge din bestilling.

Når du har registrert din bestilling har du en avtale om kjøp mellom deg og nordiskavinduer.no. En bekreftelse sendes ut til den e-postadressen som du registrerte ved bestillingen.

Hvis feilaktigheter om pris og leveringstider, eller andre omstendigheter skulle inntreffe, så forbeholder nordiskavinduer.no seg til å endre dette i etterhånd. I slike tilfeller kontakter vi deg og informerer om dette.
Du har da full rett til enten å endre eller annullere bestillingen. Nordiskavinduer.no forbeholder seg retten til å kunne nekte en bestilling.

Nordiskavinduer.no inngår kun avtaler med myndige personer.

Vi reserverer oss for utsolgtsituasjoner og kan komme til å annullere din bestilling hvis varene ikke finnes på lager. På nordiskavinduer.no selges kun utgående sortiment fra Nordiska Vinduer.

Priser

Prisene som angis er alltid inklusive moms. Vi reserverer oss for eventuelle trykk- og skrivefeil. Ved prisjustering på lagt bestilling så informeres du alltid om dette og du er da i din fulle rett til å endre eller annullere din bestilling.

Falske bestillinger

Falske bestillinger eller andre bedrageriforsøk vil bli politianmeldt.

Betale

Nordiskavinduer.no tilbyr sikre betalinger og bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Klarna tar en kredittsjekk første gang du som kunde handler hos dem, noe du blir informert om. En kredittopplysning tas aldri direkte i Klarna Checkout, men avhenger av hvilket betalingsalternativ du som kunde har valgt. Klarna behandler personopplysningene dine for å oppfylle sine forpliktelser i henhold til avtalen og for de andre formålene som er beskrevet i personverninformasjonen. Du finner mer informasjon på klarna.no

Ved å klikke på "Fullfør kjøp" godtar du Klarnas vilkår og våre kjøpsbetingelser. Betalingsalternativene nedenfor er tilgjengelige ved kjøp på nordiskavinduer.no

1. Faktura

Betaling mot Klarna faktura med 14 dagers betalingstid. Ingen fakturagebyr legges til. Klarna sender deg en betalingsinstruksjon der du skal betale direkte til Klarna. Klarna tar en kredittsjekk første gang du som kunde handler hos dem, noe du som kunde blir informert om. En kopi sendes til deg som forbruker. For å betale med faktura må bestillingen sendes til din folkeregistrerte adresse, og du må oppgi korrekte og fullstendige personopplysninger.

Ved forsinket betaling tilkommer et purregebyr på 35 NOK og forsinkelsesrenter. Ved manglende betaling sendes saken videre til inkasso, der ytterligere inkassokostnader kan påløpe. For kontaktinformasjon og mer informasjon om Klarna på klarna.no


2. Delbetaling

For fleksibel betaling kan du velge å delbetale fakturaen din via Klarna. Delbetal fra 1/24 av bestillingsbeløpet, men minst 95 NOK per måned. Fullstendige vilkår og betingelser finner du hos Klarna.

3. Klarna Direkt/Kortbetaling

Med Klarna Direkt kan du enkelt betale direkte i kassen. Betalingen kan gjøres med sikker kortbetaling med VISA og Mastercard/Eurocard, via direkte bankoverføring eller via en tilknyttet bankkonto. Det er viktig å vite at vi tilbyr 3D Secure/SecureCode som er en sikrere løsning for de som betaler med kort. Pengene trekkes 1-2 bankdager etter at varene er sendt. Kortbetalinger som håndteres av Klarna er PCI-DSS-sertifisert. Fullstendige vilkår og betingelser finner du hos Klarna.

Tilbakebetaling

Klarna direkte:

Vi trekker ikke beløpet direkte fra kortet, men reserverer bare bestillingsbeløpet når du velger Klarna direkte betaling eller betaling fra bankkonto. Dette betyr at vi enkelt kan frigjøre reservasjonen og tilbakebetale hvis du angrer på kjøpet - det kan noen ganger ta noen dager før dette vises på kortutskriften din.

Kortbetaling:

Beløpet trekkes direkte fra kortet på bestillingstidspunktet. Dette betyr at vi refunderer deg umiddelbart hvis du kansellerer kjøpet - det kan noen ganger ta noen dager før dette vises på kortutskriften.

Ved kreditering av hele eller deler av en bestilling som opprinnelig ble betalt med Visa/Mastercard, vil kreditten normalt bli tilbakeført til samme kortnummer og ikke som en direkte utbetaling til bankkontoen. Hvis du har betalt med faktura eller direkte betaling, overfører vi pengene til din bankkonto.

Nodiska Vinduer refunderer innen 14 dager etter at vi har mottatt melding om at forbrukeren har hevet kjøpet. Forbrukeren kan imidlertid måtte vente til produktet er tilbake på lager eller det kan fremvises kvittering på at produktet er returnert. Tilbakebetaling skjer via den betalingsmåten som ble valgt ved kjøpet.

Kampanje

Rabattkoder gjelder ordinære priser og kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter eller lignende.

Levering

Frakt

Etter at bestillingen er gjort mottar du, i løpet av noen dager, en leveringsbekreftelse som angir når varene beregnes å leveres fra vår oss. Det leveringstidspunktet som angis er en foreløpig dato. Du som kunde vil få en varsling fra transportselskapet før levering og du får da nærmere informasjon om leveringsdag og tid.

Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse. Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes. Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer. Meld skaden til vår kundeservice.

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

Kostnaden for frakt eller hjemlevering finnes spesifisert på din ordrebekreftelse. Noen unntak der fraktkostnaden opplyses i etterkant finnes, se avsnitt nedenfor vedrørende "Levering til øyer" og "Vanskelig håndterbare produkter".

Levering til øyer

Ved levering til øyer uten broforbindelse må det gjøres spesielle avtaler vedrørende pris, leveringstid og leveringsmåte. Vi leverer eventuelt til nærmeste kaiplass med adresse på fastlandet der kunden selv må ta imot varene og ta seg av den videre transporten.

Vanskelig håndterbare produkter

Noen produkter krever ekstern hjelp til lossing. Nordiskavinduer.no reserverer seg retten til ved disse tilfellene å debitere kunden de ekstra kostnadene som oppstår ved lossing. Dette faktureres i etterskudd. Det er viktig at du som kunde planlegger mottakelsen av varene i forkant. Ved spørsmål angående fraktkostnad, vennligst kontakt kundeservice på 23 96 33 34 eller på e-post: kundeservice.

Endring av leveringsadresse

Når varen har forlatt lagret går det ikke å endre leveringsadressen. Det er derfor viktig at du før ordren plasseres og godkjennes, sørger for at leveringsadressen er helt korrekt.

Våre leveringsalternativer

Hjemlevering

Produktene leveres normalt på dagtid mellom 08:00-16:00. For alle hjemleveringer gjelder transport frem til tomtegrensen på kjørbar vei for stor lastebil om ikke annet er angitt. Om du bor i leilighet leveres varene til porten (krever kjørbar vei). Du blir kontaktet før levering på det telefonnummer du oppga ved bestilling. Transportselskapet angir vanligvis et leveringstidspunkt på ca. 3-4 timer på for- eller ettermiddagen og de krever at en mottaker kvitterer for leveringen. Vi kan dessverre ikke påvirke transportørens tider og leveringsdager. I enkelte mindre områder kan det forekomme att transportøren bare har hjemlevering enkelte dager i uken. På produkter som nektes mottatt påløper det ett gebyr på kr 500,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returtransport kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

Levering til utleveringssted

Produktene leveres til et utleveringssted i nærheten av din valgte leveringsadresse. Du får en melding når varen er fremme sammen med et identifikasjonsnummer. Du kan så hente ut ditt produkt når det passer deg, men varen må vanligvis hentes innen 10 dager. Nærmere informasjon får du i forbindelse med leveringen. Varen kan kun hentes ut av personen som står som mottaker. Det er legitimasjonskontroll ved uthenting av varen. På produkter som ikke hentes påløper det ett gebyr på kr 250,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returtransport kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

Utenfor Norge

Nordiskavinduer.no leverer kun produkter til fastlands-Norge. For levering til øvrige nordiske land, besøk våre lokale sider: Sverige: www.nordiskafonster.se

Leveringstid

En leveringsbeskjed sendes til din epostadresse innen 2 dager etter du har lagt inn din bestilling. På leveringsbeskjeden angir vi når varene beregnes å sendes fra vår leverandør. Om du, mot formodning, ikke har fått en leveringsbeskjed innen denne tid ber vi deg kontakte vår kundeservice på 23 96 33 34 eller kundeservice.

OBS! En ikke lagerført vare hvor produksjonen er påbegynt kan ikke endre status og kan dermed ikke avbestilles.

Leveringsforsinkelser

Ved forsinkelser informeres du om mulig alltid om dette. Anledninger til forsinkelser kan være: produktet har nylig gått tomt på lager, produktet er nylig utgått, vær og vind, problemer i produksjonen eller lignende som er utenfor vår kontroll. Vi sender varene våre med en tredjepart. Dette betyr at vi ikke kan påvirke leveringstiden fra bestillingen forlater lageret vårt. Hvis det er mulig, vil du alltid bli informert om leveringsforsinkelser. Dersom varen ikke er sendt fra leverandør har du som kunde rett til å, uten kostnad, heve kjøpet. OBS! Dette gjelder ikke produkter som ikke er lagerførte og som produseres på kundens bestilling.

Nordiskavinduer.no kompenserer ikke for leveringsforsinkelser. Vi anbefaler at du ikke bestiller håndverkere før du har kontrollert at du har mottatt alle bestilte produkter og at ingen skader har oppstått under leveringen.

Oppdelt ordre

Ved større bestillinger kan det forekomme at bestillingen deles opp i flere leveran ser. Dette skjer spesielt når ordren inneholder varer fra flere serier. Delleveranser faktureres fortløpende. Hvis du har spørsmål om delte leveranser, vennligst kontakt vår kundeservice.

 

Transportskader

Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse. Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

Meld skaden til vår kundeservice.

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

Ikke mottatt varelevering

Om du ikke er treffbar ved lossing av din bestilling debiteres du for transport kostnadene og eventuelle lagerkostnader som påløper ved retur. Dette gjelder også pakker som leveres til utleveringssted og som ikke blir hentet.
OBS! Ikke mottatt / ikke hentet / nektet mottatt ordre er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

 

Levering og frakt

Ønskes levering til en annen adresse enn Nordiska Fönster i Ängelholm AB, må dette oppgis ved bestilling eller på tilbudet. Fraktkostnader må oppgis på ordrebekreftelsen.

For alle leveranser gjelder transport til adressen på kjørbar vei. Ved levering av paller med budbil, som har bakløfter, må losseplassen være snøfri og ha betong- eller asfaltdekke ved lossing med håndtruck. Hvis det ikke er et slikt område, kan ikke lossing finne sted, og du som kunde må da ordne hjemlevering selv eller kjøpe en ny levering via selgeren. Dersom dette er ønskelig, ta kontakt med din selger for hjelp.

For varer som overstiger 2280 mm i bredde eller høyde, sendes dette med LOK- Unloaded buyer på direktebil. Dette betyr at du som kjøper er ansvarlig for lossing fra transportørens bil med det utstyret som kreves for dette.

Nordiska Fönster tilbyr ikke henting. Hvis du velger å få ordren din levert hjem, vil speditøren levere ordren til eiendomsgrensen eller så nær som mulig. Hvis du vil ha bestillingen levert til tomten, må du bestille levering med kranbil mot en ekstra kostnad, vennligst kontakt våre selgere for et prisforslag for dette. Du som kunde er ansvarlig for å transportere varene fra lossepunktet til det tiltenkte stedet. Bare ett lossepunkt er inkludert. Nordiska Fönster er IKKE ansvarlig for fjerning av emballasje.

Ved lossing SKAL mottakskontroll utføres og kvitteres for. Se avsnittet Mottakskontroll.

 

Oppdelt ordre

Ved større bestillinger kan det forekomme at bestillingen deles opp i flere leveran ser. Dette skjer spesielt når ordren inneholder varer fra flere serier. Delleveranser faktureres fortløpende. Hvis du har spørsmål om delte leveranser, vennligst kontakt vår kundeservice

 

Mottakskontroll

Det er kundens ansvar å sørge for at en autorisert person er hjemme ved leveringstidspunktet. Dette for å kunne kvittere for varene og kontrollere dem.

Vær oppmerksom på at dersom du skulle oppdage en mangel ved produktet du har kjøpt, enten mangelen ble oppdaget direkte i forbindelse med levering eller på et senere tidspunkt, er det viktig at skaden meldes til oss innen rimelig tid fra du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Vi oppfordrer derfor forbrukeren til å inspisere varene spesielt nøye ved mottak. Vi anbefaler at du ikke aksepterer et produkt som er skadet, men i stedet lar sjåføren ta det med tilbake og ber om at den oppdagede skaden blir notert.

Ved levering må varene inspiseres utvendig for synlige skader på emballasjen eller varene som kan ha oppstått under transport. Også at leveransen er i samsvar med ordredokumentasjonen.

Kontroller emballasjen for unormale skader.

Synlige transportskader skal fotodokumenteres og rapporteres til sjåføren ved mottak.

Sjåføren skal gjøre en anmerkning på fraktdokumentet. En kopi av fraktdokumentet skal overleveres til mottakeren.

Skjulte skader

Ingen synlige skader på emballasjen/emballasjen ved levering. Skaden ble oppdaget under utpakking.

Fjern beskyttelsesteipen for å kontrollere at det ikke er synlige sprekker.

Kontroller rammer og rammer for hakk og riper.

Kontroller glassflatene for sprekker eller riper.

Hvis emballasjen er skadet, men dette ikke er notert på fraktbrevet, og det senere oppdages at varene er skadet, vil det ikke bli utbetalt noen erstatning.

Skadede eller feilleverte produkter må ikke monteres uten skriftlig tillatelse fra Nordiska Fönster og skal oppbevares til undersøkelsen er avsluttet. Kontakt alltid Nordiska Fönster i ovennevnte tilfelle.

Det er VIKTIG at du kontrollerer bestillingen din i henhold til ovenstående ved mottak og inspiserer varene før du signerer. Signaturen betyr at du som kjøper godkjenner bestillingen din og at risikoen for varene overføres til deg som kjøper.

 

 

PRODUKTER ER LAGT TIL I HANDLEKURVEN DIN